سبد خرید شما
Fa   En

برای شما

پشتیبانی

تماس با پشتیبانی

شبکه های مجازی

  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • ایتا

تفاوت مستر میکس PCR با مستر میکس Real-time PCR چیست؟

Master Mix PCR و Master Mix Real-Time PCR  چه تفاوت هایی دارند؟

طبق گفته ماناتک، مستر میکس PCR و مستر میکس ریل تایم PCR هر دو نوع مستر میکس برای انجام واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) استفاده می شوند، اما تفاوت هایی در ویژگی های آنها وجود دارد.

Master Mix PCR و Master Mix Real-Time PCR  چه تفاوت هایی دارند؟

Master Mix PCR و Master Mix Real-Time PCR  چه تفاوت هایی دارند؟

مستر میکس PCR:

این نوع مستر میکس شامل تمامی مواد لازم برای انجام واکنش PCR است، از جمله پلیمراز DNA، دنازول، نوکلئوتیدها، تراکم کننده، بافر و غیره. مستر میکس PCR به عنوان یک محلول آماده برای انجام واکنش PCR عرضه می شود و تنها نیاز به اضافه کردن نمونه DNA و پرایمرها دارد. این نوع مستر میکس برای انجام PCR سنتی استفاده می شود.

مستر میکس ریل تایم PCR:

این نوع مستر میکس شامل تمامی مواد لازم برای انجام واکنش PCR به همراه یک رنگ آمینوسیل (dye) است که قابلیت تشخیص در حین واکنش را دارد. این رنگ به عنوان یک روش مانیتورینگ در طول واکنش PCR استفاده می شود و به محض افزایش تعداد کپی های DNA، شدت رنگ آمینوسیل افزایش می یابد. این نوع مستر میکس برای روش های ریل تایم PCR استفاده می شود که به صورت همزمان و در طول واکنش PCR، میزان تولید DNA را اندازه گیری می کند.

بیشتر بخوانید:الگوهای جهش ناشی از قرار گرفتن در معرض تابش 

بنابراین، تفاوت اصلی بین مستر میکس PCR و مستر میکس ریل تایم PCR در استفاده از رنگ آمینوسیل برای مانیتورینگ در روش ریل تایم PCR است.
مستر میکس PCR و مستر میکس ریل تایم PCR هر دو نوع مستر میکس هستند که در روشهای PCR (Polymerase Chain Reaction) استفاده میشوند. این دو روش تفاوتهایی در عملکرد و کاربردهای خود دارند.

مستر میکس PCR یک محلول آماده است که شامل تمامی مواد لازم برای انجام واکنش PCR است. این محلول شامل DNA پلیمراز (enzyme)، نوکلئوتیدها (nucleotides)، پرایمرها (primers)، تامپلیت DNA و دیگر مواد مورد نیاز است. با اضافه کردن نمونه DNA به مستر میکس PCR و انجام سیکلهای حرارتی مشخص، واکنش PCR انجام میشود و تعداد کپیهای DNA هدف افزایش مییابد.

مستر میکس ریل تایم PCR همچنین یک محلول آماده است که شامل تمامی مواد لازم برای انجام واکنش PCR است. اما در این روش، یک روش تشخیص در طول واکنش PCR نیز وجود دارد. در واقع، در هر سیکل حرارتی، سیستم ریل تایم PCR تغییرات در تعداد کپیهای DNA هدف را در طول واکنش ثبت میکند. این روش به ما امکان میدهد تا در طول واکنش PCR، تعداد کپیهای DNA هدف را به صورت لحظهای و به طور دقیق مشاهده کنیم.

کلام آخر

بنابراین، تفاوت اصلی بین مستر میکس PCR و مستر میکس ریل تایم PCR در وجود یا عدم وجود سیستم ریل تایم است. مستر میکس PCR برای انجام PCR سنتی استفاده میشود، در حالی که مستر میکس ریل تایم PCR برای انجام PCR در حضور سیستم ریل تایم استفاده میشود که به ما امکان میدهد تا تعداد کپیهای DNA هدف را در طول واکنش مشاهده کنیم.

شرکت ماناتک به شما برای خرید مواد مصرفی مولکولی و دستگاه PCR و real time مشاوره می دهد، شما می توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Fa En