سبد خرید شما
Fa   En

برای شما

پشتیبانی

تماس با پشتیبانی

شبکه های مجازی

  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • ایتا

مشاوره کالیبراسیون، تعمیر و نگهداری دستگاه‌های ترموسایکلر PCR

مشاوره کالیبراسیون، تعمیر و نگهداری دستگاه‌های ترموسایکلر PCR

دستگاه‌های ترموسایکلر یکی از ابزارهای حیاتی در آزمایشگاه‌های مولکولی و ژنتیک هستند. این دستگاه‌ها برای تکثیر و تکرار سریع و مکرر یک سیکل حرارتی، استفاده می‌شوند. در این متن، به شما نکاتی راجع به کالیبراسیون دستگاه‌های ترموسایکلر و همچنین تعمیر و نگهداری آن‌ها ارائه داده ایم.

کالیبراسیون دستگاه های ترموسایکلر PCR

کالیبراسیون یکی از مهم‌ترین فرآیندهایی است که برای تضمین دقت و صحت عملکرد دستگاه‌های ترموسایکلر لازم است. در ادامه، نکاتی راجع به کالیبراسیون دستگاه ترموسایکلر را با شما بررسی خواهیم کرد:

1. انتخاب استاندارد کالیبراسیون: بهتر است از استانداردهای مناسبی برای کالیبراسیون دستگاه ترموسایکلر استفاده کنید. استانداردهای معمول شامل بلوک‌های حرارتی با دماهای معروف، مانند 0 درجه سانتیگراد، 25 درجه سانتیگراد و 100 درجه سانتیگراد هستند.

2. تنظیم دما و زمان: در زمان کالیبراسیون، دمای دستگاه ترموسایکلر را به دمای مشخص شده توسط استاندارد انتخابی تنظیم کنید. سپس زمان مورد نیاز برای دستگاه برای دستیابی به دمای مورد نظر را تعیین کنید.

3. اندازه‌گیری دما: از یک ترمومتر دقیق برای اندازه‌گیری دما استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که ترمومتر شما کالیبره شده و اعداد دقیقی را نشان می‌دهد.

4. ثبت نتایج: نتایج کالیبراسیون را به‌طور دقیق ثبت کنید. این نتایج شامل دماهای اندازه‌گیری شده توسط ترمومتر و دماهای تنظیم شده در دستگاه ترموسایکلر است.

5. بررسی دقت و صحت: نتایج کالیبراسیون را با استانداردهای مورد استفاده مقایسه کنید و دقت و صحت دستگاه ترموسایکلر را بررسی کنید. در صورت وجود عدم تطابق، ممکن است نیاز به تنظیم یا تعمیر دستگاه وجود داشته باشد.

مراقبت و تعمیرات دستگاه PCR

به منظور حفظ عملکرد بهینه دستگاه و جلوگیری از خرابی‌های ناخواسته، توصیه می‌شود حتما تعمیرات دوره‌ای و مراقبت منظم روی دستگاه تان انجام شود. در زیر تعدادی راهنمایی برای تعمیرات دستگاه PCR گفته ایم که خواندن آنها خالی از لطف نیست:

  • تمیز کردن دستگاه :

قبل از هر چیز، اطمینان حاصل کنید که دستگاه خاموش است و قبل از هر عملیات تمیز کردن، برق آن را قطع کنید. برای تمیز کردن بیرونی دستگاه، از یک پارچه نرم و مرطوب استفاده کنید. برای تمیز کردن بخش‌های داخلی، از مواد شیمیایی ضعیف استفاده کنید که توسط سازنده توصیه شده است. پیشنهاد می کنیم که تمیز کردن اجزا درون دستگاه توسط افراد متخصص صورت گیرد تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:مشاوره خرید دستگاه ریل تایم PCR

  • بررسی و تعویض قطعات:

بررسی کنید که آیا قطعات دستگاه در حالت عملیاتی صحیح کار میکنند یا خیر. در صورت لزوم، قطعاتی که خراب یا فرسوده هستند را با هماهنگی تعمیرکار متخصص تعویض کنید. همچنین، بررسی کنید که آیا سنسورها به درستی کار می‌کنند. برای خرید و تعویض هرگونه قطعات دستگاه تان حتما به نمایندگی های معتبر و خدمات دهنده ی ضمانت خود دستگاه مراجعه کنید.

  • بررسی سیم‌ها و اتصالات:  

مطمئن شوید که هیچ سیم یا اتصالی در دستگاه خراب نیست و همه اتصالات به درستی انجام شده است. در صورت لزوم، سیم‌ها را تعویض کنید و اتصالات را با دقت بررسی کنید.

  • بررسی نرم‌افزار و تنظیمات:

مطمئن شوید که نرم‌افزار دستگاه به درستی عمل می‌کند و تنظیمات آن برای تست‌های مورد نیاز شما مناسب است. در صورت لزوم، به روزرسانی نرم‌افزار را انجام دهید و تنظیمات را با دقت بررسی کنید. اگر با تنظیمات دستگاه مشکل دارید از افراد متخصص کمک بگیرید.

  • تست و کالیبراسیون:

بررسی کنید که دستگاه به درستی کار می‌کند و نتایج صحیحی را برای تست های شما تولید می‌کند. در صورت لزوم، کالیبراسیون دستگاه را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که دستگاه به درستی عمل می‌کند یا خیر.

  • مراقبت منظم:

به منظور حفظ عمر مفید دستگاه و جلوگیری از بوجود آمدن مشکلات و خرابی‌های ناگهانی، توصیه می‌شود که مراقبت منظم روی دستگاه انجام شود. برنامه‌ریزی برای تعمیرات دوره‌ای و بررسی‌های منظم می‌تواند به شما در حفظ کارایی دستگاه کمک کند.

 

 کلام آخر :

ما در این مقاله، به شما نکاتی درباره ی کالیبراسیون دستگاه‌های ترموسایکلر pcr و مراقبت و تعمیرات آن‌ها ارائه کردیم. شما باید اطمینان حاصل کنید که کالیبراسیون دوره‌ای دستگاه ترموسایکلر خود را انجام داده و حتما نتایج را به‌دقت و صحت بررسی کنید. با انجام این راهنمایی‌ها، دستگاه PCR  شما به درستی عمل خواهد کرد و می‌توانید از آن برای تحقیقات و آزمایش‌های ژنتیکی خود بهره ببرید.

 همچنین، توجه داشته باشید که دریافت مشاوره از متخصصان حیطه مولکولار می‌تواند در بهبود دقت و کارایی و سلامت دستگاه تان به شما کمک کند. ما در مجموعه ماناتک ارائه دهنده ی انواع خدمات کالیبراسیون و تعمیرات تخصصی و مراقبت ها و چک دوره ای دستگاه های ترموسایکلر PCR از انواع برند های معتبر هستیم. در صورت نیاز به هر کدام از این خدمات میتوانید از طریق راه های ارتباطی شرکت با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Fa En