سبد خرید شما
Fa   En

برای شما

پشتیبانی

تماس با پشتیبانی

شبکه های مجازی

  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • ایتا

تکنیک ریل تایم پی سی آر (Real-Time PCR)

تکنیک ریل تایم پی سی آر (Real-Time PCR)

Real-time PCR  که qPCR هم نامیده میشود، این واژه از  quantitative  به معنای کمی گرفته شده است. طبق قرارداد ها اگر قرار است در مقالات از ریل تایم نام ببریم بهتر است  از qpcr استفاده شود. یکی از مزایای این تکنیک، قابلیت مانیتورینگ لحظه به لحظه واکنش است و به همین سبب، نام ریل تایم یا زمان واقعی به این تکنیک داده شده است.  این امر باعث بهینه‌سازی واکنش و تعیین مناسب‌ترین غلظت DNA و پرایمر و همچنین تعداد سیکل لازم برای تکثیر می‌شود. همچنین، این تکنیک برای بررسی بیان ژن‌ها، ارزیابی اثر داروی مورد نظر بر تغییرات بیان ژن، بررسی میزان بیان آنزیم‌های کبدی برای متابولیز کردن داروی خاص، ژن درمانی، شناسایی و تعیین Load عوامل عفونی، بررسی سرطان‌های خونی و تعیین ریسک بازگشت آن و تعیین میزان موفقیت پیوند اعضاء به کار می‌رود.

تکنیکی که علاوه بر بررسی وجود یا عدم وجود یک پاتوژن بلکه به ما میگوید که چه میزان copy number  از پاتوژن در نمونه های مختلف وجود دارد. در Real-time PCR، منحنی میزان تکثیر محصول در هر سیکل PCR ترسیم می‌شود و این منحنی شامل سه فاز می‌باشد که به ترتیب شامل فاز Baseline region یا Linear phase، فازهای Exponential phase و فاز plateau phase است. در فاز Baseline region، میزان تکثیر محصولات به قدری نیست که سبب افزایش نور فلورسنت گردد. در فاز Exponential phase، میزان محصول دو رشته‌ای در هر چرخه دو برابر می‌شود بنابراین میزان محصولات به صورت نمایی افزایش می‌یابد. در فاز Plateau phase، ترکیبات واکنش از بین می‌روند و دیگر محصولی تکثیر نمی‌شود بنابراین افزایشی در میزان فلورسنت مشاهده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:دستگاه دیجیتال pcr

شما میتوانید برای خرید دستگاه ریل تایم پی سی آر و همچنین برای ستاپ کردن برنامه مرود نظر خود در تست های خاص با شرکت مانا تک در تماس باشید. مشاوران ما شما را راهنمایی خواهند کرد.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم جعفری
مریم جعفری
8 ماه قبل

عالی…

مهلا شهریاری
7 ماه قبل
پاسخ به  مریم جعفری

سپاس از نگاه شما

رضاپور
4 ماه قبل

وقت بخیر
شما تست هم ستاپ میکنید؟
لطفا راهنمایی کنید

مهلا شهریاری
4 ماه قبل
پاسخ به  رضاپور

سلام و درود به شما دوست گرامی. بله شرکت ما انواع تست های مولکولی را برای شما ستاپ میکند و نتیجه نهایی را به شما تحویل میدهد. برای گرفتن مشاوره در بخش ستاپ تست با کارشناسان ما در تماس باشید.

Fa En