سبد خرید شما
Fa   En

برای شما

پشتیبانی

تماس با پشتیبانی

شبکه های مجازی

  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • ایتا

منتظر کرونا پیرولا باشید؟!

دکتر علی ملکی – متخصص ویروس شناسی، استادیار و رئیس آزمایشگاه مرجع کووید-۱۹ انستیتو پاستور ایران گفت: به غیر از چند مورد محدود، گزارش بیشتری از مشاهده واریانت اریس (EG.۵) صورت نگرفته است و خوشبختانه واریانت پیرولا (BA.۲.۸۶) در کشور مشاهده نشده است. 

وی افزود: هرچند گسترش این واریانت‌ها در برخی کشورها و شناسایی جهش‌های زیاد و متفاوت در پروتئین اسپایک ویروس، باعث بیشتر دیده شدن آنها و تمرکز مراکز نظارتی سلامت در دنیا بر روی آنها شده است، تعمیم دادن گسترش یک واریانت در یک کشور به بقیه کشورها کار ساده و علمی نیست.

بیشتر بخوانید:استفاده از توالی یابی ژنوم در مراقبت سرطان

دکتر ملکی در پایان گفت: میزان ابتلاهای گذشته، تعداد واکسن و نوع واکسن‌های تزریق شده، بیماری‌های زمینه­‌ای و بسیاری از موارد دیگر برای ارزیابی خطر در گسترش واریانت‌های نوظهور کووید-۱۹ در کشورها باید در نظر گرفته شود و ظهور یک واریانت جدید نباید باعث موج ناامنی روانی در جامعه شود.

به گفته این متخصص، در حال حاضر ۹ واریانت توسط سازمان بهداشت جهانی ردیابی می‌شود که شامل ۳ واریانت مورد توجه XBB.۱.۵ و XBB.۱.۱۶ و EG.۵ و شش واریانت تحت بررسی BA.۲.۸۶، DV.۷، XBB، XBB.۱.۹.۱، XBB.۱.۹.۲ و XBB.۲.۳ است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Fa En