سبد خرید شما
Fa   En

برای شما

پشتیبانی

تماس با پشتیبانی

شبکه های مجازی

  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • ایتا

درک جد​یدی از سم‌های سالمونلا

محققان دانشگاه ایلینوی توانسته‌اند مکانیسم‌های جدیدی را شناسایی کنند که به سالمونلا کمک می‌کند تا در بدن میزبان بقا یافته و عفونت ایجاد کند. این مکانیسم‌ها شامل تنظیم غشای خارجی باکتری در طول پاتوژنز سالمونلا است که می‌تواند به توسعه درمان‌های جدید کمک کند.

اخیراً پژوهشی جدید درباره مکانیسم‌های عفونت‌زایی سالمونلا منتشر شده است. این تحقیق به بررسی سم‌ها و مکانیسم‌های مربوط به بقای سالمونلا در بدن میزبان پرداخته است. سالمونلا، که می‌تواند باعث بیماری‌های مختلفی مانند گاستروانتریت و تب تیفوئید شود، از چندین مکانیسم برای جلوگیری از شناسایی و تخریب توسط سیستم ایمنی بدن استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:استفاده از توالی یابی ژنوم در مراقبت سرطان

سم‌های سالمونلا می‌توانند سلول‌های ایمنی را هدف قرار داده و آنها را تخریب کنند. به عنوان مثال، سم‌های باکتری می‌توانند باعث تجزیه غشای سلولی شوند یا با فرآیندهای متابولیکی سلول‌های ایمنی تداخل کنند، که منجر به کاهش توانایی بدن در مبارزه با عفونت می‌شود.  این مکانیسم‌ها به سال​امونلا ​امکان را می‌دهند که به طور مؤثری در بدن میزبان مستقر شود و باعث بروز بیماری‌های شدید گردد. این کشفیات می‌توانند به توسعه درمان‌های جدید و مؤثرتر علیه عفونت‌های سالمونلایی کمک کنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Fa En