سبد خرید شما
Fa   En

برای شما

پشتیبانی

تماس با پشتیبانی

شبکه های مجازی

  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • ایتا

درخواست سازمان بهداشت جهانی برای لغو فوری دستور تخلیه غزه برای حفظ سلامت

WHO به سازمان ملل متحد می‌پیوندد و از اسرائیل درخواست می‌کند تا فوراً دستور تخلیه بیش از یک میلیون نفر از ساکنان شمال وادی غزه را لغو کند. تخلیه دسته جمعی فاجعه بار خواهد بود – برای بیماران، کارکنان بهداشت و سایر غیرنظامیان که در جنبش توده ای جا مانده یا گرفتار شده اند.

با حملات هوایی مداوم و مرزهای بسته، غیرنظامیان جای امنی برای رفتن ندارند. تقریبا نیمی از جمعیت غزه زیر 18 سال سن دارند. با کاهش ذخایر غذای سالم، آب سالم، خدمات بهداشتی و بدون سرپناه کافی، کودکان و بزرگسالان، از جمله افراد مسن، همگی در معرض خطر بیماری قرار خواهند داشت.

وزارت بهداشت فلسطین به WHO اطلاع داده است که تخلیه بیماران آسیب پذیر بیمارستان بدون به خطر انداختن جان آنها غیرممکن است. بیماران آسیب پذیر شامل کسانی هستند که به شدت آسیب دیده اند یا به حمایت زندگی وابسته هستند. جابجایی آنها در میان خصومت ها، جان آنها را در معرض خطر فوری قرار می دهد.

بیشتر بخوانید:استفاده از توالی یابی ژنوم در مراقبت سرطان

دو بیمارستان وزارت بهداشت در شمال غزه که همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند، با ازدحام شدید، ظرفیت مجموع 760 تختخواب خود را تا حد زیادی فراتر گذاشته‌اند. از هزاران بیمار آسیب دیده و سایر شرایط تحت مراقبت در بیمارستان ها، صدها نفر به شدت زخمی شده اند و بیش از 100 نفر نیاز به مراقبت های ویژه دارند.

علاوه بر این، چهار بیمارستان وزارت بهداشت در جنوب غزه در حال حاضر در ظرفیت یا فراتر از ظرفیت هستند و فاقد ظرفیت مراقبت های ویژه و تجهیزات مورد نیاز برای درمان بیماران اضافی هستند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Fa En